Návody tvorba webu WordPress zdarma.


Jaké jsou základní pravidla seo optimalizace

Tvorba webu Štítek:

SEO je zkratka pro název Search Engine Optimization (optimalizace pro vyhledávače). Optimalizace webu znamená vyladit všechny kritéria v co nejlepším podáním, abychom měli nejlepší možné umístění ve výsledcích vyhledávání po zadání vyhledávaného dotazu potencionálním návštěvníkem. Chceme-li dobrou návštěvnost své webové stránky pocházející z vyhledávání, je nezbytností dodržovat alespoň základní pravidla. Ty nejzákladnější které může ovlivnit každý vlastník webu s nainstalovaným redakčním systémem WordPress bez velkých znalostí popíšu v tomto článku. Pokud takový web nemáte, můžete si ho zdarma vytvořit pomocí této stránky Plán vytvoření webu.

Nyní si řekneme co musíme dodržovat s WordPress webem pro dobře tvořené SEO které se zásadně projeví v návštěvnosti.


1. Titulek a popis stránky

Titulek by měl mít 20-60 znaků a popis 60-160 znaků včetně mezer. Obě tyto kritéria určují podle jakých slov se objeví webová stránka z vyhledávání. Měly bychom zvolit co nejpravděpodobnější vyhledávaná slova  potencionálními uživateli která jsou relevantní a s ohledem na délku začlenit nejdůležitější slova v titulku i popisu stránky zároveň.

Ve WordPress administraci si s tím poradíme snadno. Stačí si nainstalovat a aplikovat plugin All in One SEO který vyhledáme po přihlášení do administrace s redakčním systémem WordPress v položce »pluginy« a »instalace pluginů«. Po aplikování pluginu uvidíme u každého automaticky vytvořeného příspěvku titulek a popis který si můžeme případně přepsat.


2. Titulek a popis nahrávaných obrázků

Platí totožné pravidlo jako informace napsané v prvním odstavci u titulků a popisů stránky (délka znaků a proč je to důležité). Hlavně by těch obrázků nemělo být moc na jedné samotné stránce, protože to zpomaluje načítání webové stránky. Po nahrání obrázků do WordPressu by jsme měli vyplnit všechny možné volitelné informace. Možnost nastavení titulků a popisků naleznete po přihlášení do administrace WordPressu v položce »média« a »knihovna médií«. Po kliknutí na nahraný obrázek se nám ukáže jednoduché nastavení těchto informací.

3. Ikona webu

Ikonka webové stránky je vidět při prohlížení webových stránek v každém okně prohlížeče (pokud je dostupný). Pravděpodobně už ikonku webu máte továrně nastavenou pokud máte web s redakčním systémem WordPress  (W). Můžete si ji změnit na svou vlastní a hlavně unikátní. To najdete po přihlášení do administrace WordPress webu v položce »vzhled«, »šablony« a »přizpůsobit«. Klikneme na základní informace kde nahrajeme ikonu webu.


4. Responzivní šablona

Je důležité, aby Vaše webová stránka se dobře zobrazovala na všech zařízených. Těmi jsou mobily, tablety a samozřejmě PC. Především by mělo být vše na svém místě, čitelné a viditelné. Vše záleží na volbě nainstalované šablony WordPress webu. V programovacím jazyce může být napsán kód který je například určen jen pro konkrétní zařízení a proto se setkáme pravděpodobně s častými chyby pokud vyzkoušíme více šablon. Je třeba si vybrat takovou která je k tomu uzpůsobena a zobrazuje se univerzálně pro všechny zařízení a správně.


5. Šifrované zabezpečení

Slouží před únikem dat návštěvníků webu a následném zneužití. Šifrované zabezpečení dokáže ochránit spojení mezi klientem a serverem. Web který je šifrovaně zabezpečen má v URL adrese https:// a ten který není má http://.  Toto zabezpečení poskytuje většinou Hosting (služba na které jsou nahraný soubory webu). Díky šifrování nedochází k tak častému zneužití například údajů z bankovních karet, telefonních čísel, emailů, poštovních adres a podobně.


6. Odkazy na webové stránce

Na webu by se nemělo nacházet velké množství odkazů na různé weby. Hodnota odkazující stránky se sníží a v menší míře převede svou hodnotu na odkazovanou doménu. Doména by měla mít vytvořené přesměrování URL adresy. Mělo by se vždy na webu objevovat před adresou https://www. u všech stránkách webu. Špatné řešení je https://vaseadresa.cz. S redakčním systémem WordPress to provedeme snadno. Po přihlášení do administrace v položce »nastavení« a »obecné« napíšeme v kolonce »instalace WordPressu« a »úvodní stránka webu« zmíněnou verzi doporučeného přesměrování URL adresy Vašeho webu.


7. Robots.txt, SiteMap.xml a informace pro roboty

Toto jsou informace určené pro vyhledávače jako je například Google a Seznam. Robots.txt je textový soubor s informacemi které stránky na webu může vyhledávač zaindexovat do vyhledávání a které ne. SiteMap.xml je soubor sloužící k tomu, aby se vyhledávače na stránce lépe vyznali. Všechny tyto kritéria Vám jednoduše nastaví a vhodně automaticky vytvoří plugin s názvem All in One SEO. Tento plugin vyhledáme po přihlášení do administrace redakčního systému WordPress v položce »pluginy« a »instalace pluginů«.


Související téma:

Jak získat kvalitní SEO zpětné odkazy na web
Nejlepší WordPress SEO plugin, který zvyšuje organickou návštěvnost
Optimalizace webu s pluginem Yoast SEO
Zrychlení načítání WordPress webu pro lepší SEO
Jaký je nejpoužívanější SEO plugin pro WordPress
SEO pravidla, která zvýší organickou návštěvnost webu


WordPress Tutoriál

0
0

Napsat komentář

Facebook

Poslední PR článek

Menu

Podpořit web