Proč (ne)používat robota pro psaní textů
Tvorba webuPíše se rok 2022 a já na zahraničních stránkách narazil při hledání na umělou inteligenci, která za Vás dokáže napsat jakýkoliv text pro Váš web, blog, sociální síť, reklamní kampaň a podobně. V roce 2023 se tento robot začal ve velkém objevovat i na českém internetu. Nahradí umělá inteligence copywritery? Jak moc dobré texty robot píše? Vyplatí se, nechat práci copywritera robotovi? Jaká úskalí má tento robot? Zjistí vyhledávače, že text psal robot a penalizují takové texty vyhledávače? Pojďme si to nejdůležitější říci o novém trendu posledních let pod názvem textový robot.
![]() |
Umělá inteligence která píše textyObjevil se nám tu nový nástroj. Nástroj, který údajně ulehčí mentální práci všem tvůrcům textů. Přijdou kvůli němu spousty kreativních copywriterů o svou práci? Udělal jsem test a vyzkoušel pár robotů pro psaní textů. Zahraniční i ty české a našel hned několik nedokonalostí. Aby Vám robot napsal článek, musíte zadat klíčové slovo, o kterém má napsat text. Výsledek je ten, že vyhledá obsah na internetu a přeformuluje ho tak, že je text originální. Nevýhodou však je, že vyhledává i mezi fiktivním obsahem a píše věty, které v podstatě nejsou pravdou. Problém je i s překladem. Kolikrát text nedává hlavu ani patu a je bezcenný. Navíc robot neumí ve všech případech psát tak, aby text působil přitažlivě, krásně se četl a motivoval k dalšímu přečtení nového článku. Úprava textu tedy může zabrat tolik času, co napsaní textu bez robota. Výsledek je ten, že Vás robot může inspirovat k napsání článku. Vaší práci Vám však zcela neusnadní pokud chcete mít kvalitní obsah za kterým se lidé vracejí. |
Co na to vyhledávače
Rozlišit jestli je text zkopírovaný z internetu je možné. To je nám všem jistě jasné. Rozlišit jestli text psal robot je však v současné době nereálné. Neexistuje algoritmus, který by to poznal. To se může zdát jako dobrá zpráva pro ty, co chtějí text bez námahy a za podstatně menší cenu než od copywritera. Texty od robotů můžete vyzkoušet. Váš web penalizován nebude a tak to nebude mít vliv na pozice ve vyhledávání a organickou návštěvnost. Úskalí to má však jedno. Pokud Vaše texty nebude zajímat velké procento lidí, pozice ve vyhledávání se zhorší. Jde o tzv. Bounce rate (míra okamžitého opuštění stránky). Čím více lidí opustí okamžitě Váš web, tím hůře se bude dařit Vašemu webu ve vyhledávání. Je to bráno jako by Váš web nebyl zajímaví. Psaní článků umělou inteligencí by se Bounce rate může rapidně zhoršit a tím ovlivnit návštěvnost. Pište proto texty sami. Uděláte tím nejlépe a konkurence Vás roboty neporazí.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.