Míra prokliku a CTR u reklam aneb je to dobrý?
Tvorba webu Štítek: Návštěvnost, Pluginy na WordPressV tomto krátkém článku si povíme, jaká je dobrá míra prokliku ve vyhledávání, jak dosáhnout maximálního počtu kliknutí ve výsledcích vyhledávání, jak se počítá míra prokliku, a jak zjistit statistiky z vyhledávání pokud máme web s redakčním systémem WordPress nebo bez něj.
Co to je míra prokliku a jak ji vypočítat
Míra prokliku je vlastně statistika, kolik lidí kliklo na webovou stránku ve výsledcích vyhledávání. Míra prokliku se počítá »kliknutí : zobrazení = CTR« (CTR se značí míra prokliku). Míra prokliku se značí v procentech a čím vyšší je procento prokliku, tím je web úspěšnější a má vyšší návštěvnost. Záleží na tématu, kdy se toto číslo liší, avšak za dobrý výsledek se značí alespoň 5% a více. Pokud chceme dosáhnout skvělých výsledků ve vyhledávání, je toto procento velice podstatné a mělo by nás zajímat neboť značí úspěšnost webový stránky.
![]() |
Jak zjistit míru proklikuJestliže vlastníte webovou stránku s nainstalovaných redakčním systémem WordPress, můžete jednoduše zjistit míru prokliku pomocí pluginu Site Kid od Google. Pomocí pluginu zjistíte, kolik lidí vidělo Váš web ve vyhledávání (zobrazení neboli imprese) a kolik lidí kliklo na web. Podle toho lze zjistit a vypočítat míru prokliku. Tu však nemusíme počítat, protože to plugin udělá za Vás a rovnou Vám tohle důležité číslo vypočítá. Díky tomuto pluginu takovéto statistiky můžeme jednoduše zjistit. Druhou možností může služba Search Console od Google (www.search.google.com/search-console/) v případě, že nemáme web s nainstalovaným WordPressem. |
Jak mít co nejvíce prokliků ve vyhledávání
Abychom měly dobré procento míry prokliku, měly bychom mít u každého článku nebo jakéhokoliv obsahu poutavý titulek. Titulek je totiž to první, co návštěvníka případně zaujme, narazí-li na Váš web ve výsledcích vyhledávání. Dnes už každopádně nestačí mít stručný a přesný titulek u všech článků. Zaujměte návštěvníka už na Googlu a Seznamu například titulkem který vzbudí emoce. Používejte slova jako nejlepší, nejdůležitější, nejzajímavější nebo také top 10 věcí, porovnání 5 produktů a podobně. A proč používat tyto slova? Vyhledávače totiž tohle milují a upřednostňují ve vyhledávání.
Myslím si, že CTR 3% je taky dobrý výsledek. Taky záleží na jakých pozicích jste s vaším webem. Na třeba desáté stránce vyhledávání tolik prokliků nebude jako když obsadíme první místo.