Návody tvorba webu WordPress zdarma.


Kdo je to copywriter a jak si jako copywriter vydělat

Tvorba webu

Copywriter je někdo, kdo vytváří reklamní a marketingové texty. Většinou píše na různé weby, sociální sítě, emaily nebo kamkoliv jinam, kde potřebuje psát a hlavně prodávat. Obvykle nepotřebujete žádné formální copywritistické vzdělání, takže jeho součástí může být každý! Jen málo míst vyžaduje, abyste měli diplom z žurnalistiky. Ale měl bys mít k práci nějaký vztah – třeba i ve škole tě vždycky bavilo psát a tvůj pravopis byl vynikající. Rádi si hrajete se slovy a máte rádi skvělou práci. Poté už jen musíte najít někoho, kdo vám za vaše texty a články zaplatí.

Copywriting označuje vytváření (nejen) marketingového textu pro reklamu. Copywriteři jsou lidé, kteří píší tyto texty. Skládá se z anglických slov „copy“ (zde označuje reklamní text nebo informace pro tisk) a „writing“. Copywritery často využívají nejen prodejci služeb či produktů ke zlepšení PR, ale také politici v rámci svého marketingu.


Jak být dobrým copywriterem

Pokud chcete být skvělý textař, naučte se škrtat. Jakmile zdokonalíte své psaní a rozběhnete myšlenky, musíte se umět vyjádřit co nejmenším počtem slov. Lidé neradi ztrácejí čas a chtějí mít vše na zlatém talíři. Zkuste vzít článek z dnešní novinky a zkrátit ho, aby stále neztratil smysl.


Pište pro konkrétní cílovou skupinu

„Píšu tak dobře, že se ani nemusím dívat na lidi, kteří to čtou. Všichni milují moje psaní.“ Dobrý textař takhle nepřemýšlí. Všechny texty čtou lidé a každá cílová skupina potřebuje komunikovat trochu jiným způsobem. Abyste si své čtenáře lépe představili, vytvořte postavy – fiktivní postavy, které pojmenujete a charakterizujete podle různých kritérií. Pak pište, jako byste s nimi vedli přirozený rozhovor. Nezapomeňte, že každá postava musí mít vlastnosti typické pro cílovou skupinu, kterou reprezentuje.


Výdělek pro copywritera

Jako copywriter si můžete vydělat poměrně snadno za své napsané originální články publikací na různé prodejní weby, který se danému tématu věnují a prodávají se texty přímo na jejich stránkách. Takových portálů najdete na internetu poměrně dost. Druhou možností, jak si na internetu vydělat copywritingem je, vytvořit si svojí první webovou stránku s redakčním systémem WordPress a publikovat články na svém vlastním blogu. Je to dlouhý a pro někoho možná náročný proces než si web získá slušnou návštěvnost, avšak může se to do budoucna ještě více vyplatit.


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook

Poslední PR článek

Menu

Podpořit web