Cestujete rádi a chtěli byste se podělit o své zážitky jinde než na sociálních sítích? Skvělou možností je blog.
Ještě než se pustíte do jeho přípravy, zvažte název, vyberte pěknou doménu a můžete začít. Ideálně na WordPressu. Po instalaci vyberte vhodnou šablonu, připravte si zapamatovatelné logo a prakticky můžete ihned začít s psaním vašich zážitků.
Přehledná struktura blogu je základ
Správný cestovatelský blog je přehledný, má dobře propracované menu a v příspěvcích nesmí chybět užitečné tipy z dané destinace ani pěkné fotografie. Specializujete-li se například na tipy na výlety po Česku, můžete menu vytvořit jednoduše podle krajů. V případě kontinentů to mohou být jednotlivé regiony. Menu (rubriky) ale nemusíte vytvářet jen podle geografických lokací, ale třeba také zajímavější formou – například „zážitky“, „gastronomie“ a podobně. Fantazii se meze nekladou, ale mějte na paměti, že by se nic nemělo přehánět. Blog musí být vždy vytvářen tak, aby se v něm čtenáři vyznali. Pokud tomu tak nebude, už se k vám na stránky nevrátí.
Články na blogu by měly být seřazeny podle data přidání, případně má být hlavní strana přehledně rozčleněna podle jednotlivých rubrik.
Jak na poctivý článek
To, že mají být články bez gramatických a stylistických chyb, snad nemusíme zmiňovat. Text by měl začínat úvodem lákajícím na další čtení, dobře napsanou statí s tím, co je na místě nejlepší poznat a závěrem. V textu mohou být tipy na zajímavosti, které třeba jiní turističtí průvodci nezmiňují. Nezapomeňte na strukturu nadpisů a podnadpisů. Článek opatřete fotografiemi a určitě přidejte i mapu místa (například vložením iframe z Mapy.cz nebo z Google Maps).
Jak najít návštěvníky
Sociální sítě jsme již zmiňovali na začátku. Sdílejte své články na vašich profilech a v tématickích skupinách. Zaměřte se také na vyhledávače a piště texty srozumitelně a poutavě. Pokud to budete dělat dobře, návštěvníci si vás najdou ve vyhledávání.
Toto je PR článek. Můžete takový také publikovat na stránce Přidat PR článek zdarma.
Co myslíš?
Zaslouží si tento příspěvek tvou reakci? Budeme rádi za každý komentář nebo hodnocení.